Fredag

Tjoohooo :)
Idag är det fredag vilket betyder endast 3 dagar kvar tills jag åker till Kreta - Agia Marina tillsammans med Sara.
Kommer bli mer än underbart. Har aldrig varit i Grekland så det kommer bli riktigt spännande.

Kom ju som sagt var hem igår från landet. Har varit där i nästan 2v. Man känner sig så efter när man kommer hem, man ligger typ efter på uppdateringar osv eftersom jag inte har någon dator där uppe i skogarna.
Så man har en del att komma ikapp ;)
Det har varit lika skönt som alltid på landet. Bara slappa och tagit det lugnt!
Badat, solat, åkt och letat efter älgar, fiskat, shoppat som bara den och så klart... kollat på en massa VM.
Jag tyckte att den riktiga finalen borde ha varit Spanien - Tyskland, men men. Helt rätt att Spanien är i final i alla fall. Huvudsaken det.

Jag och pappa var ensama på landet i 1v innan mamma och syrran kom upp. Var riktit mysigt att vara med pappa i 1v. Nu när man har flyttat hemifrån träffar man ju inte familjen lika mycket. Träffar mamma mest eftersom vi jobbar på Förvaltningsrätten båda två.

När man är uppe i Norrland känns allt så ovanligt jämfört med Stockholm. De lever verkligen på ett helt annat sätt. Själv hade jag aldrig kunnat bo där permanent. Man måsta ta bilen till närmaste mataffär och det är oftast en bra bit bort. Man måste även ta bilen till närmaste vatten osv. Men det är två helt olika världar. ALLA går runt i de där Foppaskorna. Och tro mig, jag menar verkligen ALLA!!

Jag har i princip badat i en och samma sjö varje dag. Det blev varmare i vattnet för varje dag som gick och det kom upp i 22,5 grader som varmast. Första doppet är alltid jobbigt och kallt, men när man väl har klarat av det är det såå skönt.
Vi var nästan ensama på stranden hela tiden. Förr var det alltid knökat med folk där, men på senaste år så känns det mer och mer som våran egen strand eftersom det nästan bara är vi som är där och är nästan alltid ensamma.

Det finns så mycket roliga djur på mitt land att man nästan kan tro att man bor i en djurpark. Några djur är bla. ödlor, fladdermöss och sorkar m.m haha. Roligt men endå lite läskigt.

Jag köpte en stor ny resväska uppe i Sollefteå som jag ska ha till Kreta. Har ingen riktigt resväska, så det behövdes vekligen.


Idag så är det AIK match :D Svenska cupen mot Helsinborg. Kommer bli sjukt kul. Har saknat att vara på Råsunda och se laget spela. Kommer bli extra kul att se alla nyförvärv och den nya tränaren.
Spännande :)



Kramis


Kommentarer
Postat av: Johan Jakobsson

Kreta är säkert kul, men då missar du ju AIK's CL-kval.......!

2010-07-09 @ 12:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0