Gym!

Idag efter jobbet mötte jag upp Hanna för gym. Hon köpte gymkort på mitt gym så nu jäklar ska vi träna tillsammans. Jag tror man tar sig lättare till gymmet om man har bestämt träff med någon. Annars är det lätt att man hellre stannar kvar i soffan och degar. Eftersom jag känner att jag håller på och bli sjuk (eller är sjuk) så tog jag det lugnt med konditionen och körde bara på styrka. Sen solade jag lite solarium för att försöka få upp färgen som har börjat försvinna :/ Går så fort!

Vi har pratat om att gymma igen på måndag morgon INNAN jobbet, typ ses halv 06.30 och köra på! Blir super skönt att gå till jobbet efter, man känner sig så himla pigg och duktig då :)

I helgen är det Avicii i Globen med syrran och Malin. Och som jag har längtat!!!! Kommer bli så jävla grymt!! Riktig fest kommer det bli. Lär även stöta på en och annan man känner, åh vad kul :D:D Taggade som fan är vi!

På söndag är det match, kanske inte världens bästa tajming. Men det var inte så jätte tidigt så jag hinner sova ut.

Hoppas bara att min förkylning hinner försvinna. Ska inte träna imorgon, då kan det bara bli värre och jag verkligen vägrar att bli sjuk till helgen. Det enda som skulle kunna stoppar mig är om jag var döende, eller kanske inte ens det :p

Puuusss

Helgen i Göteborg!

Helgen i Göteborg har varit svin kul och för kort.
Hade gärna stannat ett tag till. Roligt att komma iväg lite och festa i en annan stad så det blir lite omväxling :)

Eftersom Malin blev sjuk dagen innan så fick jag och Hanna åka ner ensamma. Vi hade det super mysigt i bilen med grymt fint väder, bra musik och lite gott att äta. Vi delade på körningen och körde ungefär hälften var vilket var skönt!

Vi träffade Hanns kompis Patricia som jag lärde känna förra gången jag var nere, och sen var även Hannas killkompisar med. Super kul!

På söndagen sen tog vi en ganska lång promenix i det fina vädret tillsammans med Patricias hund innan vi skulle sticka hemmåt igen. Vi ville verkligen stanna kvar och festa. Vi kände oss inte färdig festade hehe :)

Var ganska trött idag på jobbet och hade huvudvärk :p Men det vare värt!

Förhoppningsvis drar vi ner snart igen!

Trist

Malin ringde igår och sa att hon hade blivit sjuk. Influensa med magsofresj.... Super trist verkligen!!
Så det blir bara jag och Hanna som får åka ner, tur i oturen att vi var tre stycken i alla fall..

Krya på dig Mallan! <3

GÖTLABORG!

Imorgon drar jag, Hanna och Malin ner till Göteborg!!
Kommer hem på söndag kväll, kommer bli GRYMT! Har inte festat på 3v så har tamefan lite abstinens haha :)

Onsdag

Ikväll kommer Malin och Hanna hem till mig för att förbereda Göteborgs resan. Vi ska välja musik att ha i bilen, köpa dricka, drink tillbehör och snacks. Planera lite mat också osv.
Innan allt detta hade vi tänkt träffas vid solariet. Jag vill sola för att kunna behålla min färg! Hanna och Malin vill också få lite färg, så de hakar på :)

Torsdag är det träning och sen jobbar jag och Hanna halvdag på fredag. Vi tre ska försöka åka runt kl 14 på fredag för att komma fram kanske vid 6-7 tiden...  Vi får försöka ha så få stopp som möjligt, typ bara när jag har kört halva vägen och Hanna ska ta över.

Kommer bli grymt!
Kraaaam

VILL TILLBAKA!!!

Åååååh vilken underbar resa jag har haft. Den har varit hur himla bra som helst och jag har verkligen fått leva rena rama lyxlivet i 15 dagar. Har fått göra en massa underbara och häftiga resor, ätit god mat, solat och badat samt fått massage i 1h i princip varje dag! Som jag saknar det!

Maten har varit så himla god. Har inte ätit en ända äcklig eller konstig mat. Varit helt fantastiskt! Vilka smaker de har, verkligen duktiga på det. Det är typ samma rätter som finns i Sverige bara det att det är hundra gånger godare i Thailand. Men det kanske inte är så konstigt. Hade gärna tagit med mig en thailändsk kock hem. Tror helt seriöst inte att man kan tröttna på deras mat. Mums!

Annars har vi gjort mycket roliga utflykter. Vi har åkt på en flotte mitt ute i djungeln, ridit elefant där jag även fick sitta på elefantens hals/nacke. Sjuuukt jäkla svårt eftersom det inte fanns några hjälpmedel. Var till och klämma åt med låren och hålla blicken frammåt. Elefanter har tydligen typ som vattenskallar, så det var inte så stadit heller att hålla händerna på deras huvun. Om jag ska vara ärlig var jag skit rädd, men är så himla glad över att jag gjorde det. Hur ofta kommer man att uppleva det igen? Var dock helt slut i kroppen eftersom jag hade spänt mig haha. Och självklart fick jag och pappa den största elefanten. När vi var klara fick vi mata de med bananer, så söta!
Vi hann även med under dagen att besöka ett jätte fint tempel, minnesplats för tsunamin och turtle farm. Var så himla söta de minsta sköldpaddorna. De föder upp de eftersom de är så utrotningshotade. Och de hade gjort det så att för varje bassäng som kom så var sköldpaddorna äldre. Och så tillslut så kom de där jätte stora som har några år :)
Slutade dagen med att åka till ett vattenfall och få bada samt svalka av sig lite. Min kamera blev tyvärr fuktskadad efter flottåkningen, så hade ingen kamera till elefanridningen eller till vattenfallet. Sög verkligen. Men som tur var började den fungera igen dagen efter!

Vi åkte även till en ö som hette Tachai. Kan nog ha varit det finaste jag sett! Tog 1h och 20 min med speedboat. Men var såååå värt det. Riktigt turkost vatten och knallvit sand som var som mjöl. Var så vit sand att man inte kunde kolla utan var tvungen att kisa för att kunna kolla eller ha solglasögon. Vi snorkalde och det var helt otroligt! En helt ny värld när nere under vattnet!! Första gången jag snorklade på riktigt och jag var faktiskt skit bra! Gick hur bra som helst och jag tyckte inte det var svårt alls. Var jätte jätte fint verkligen! Så mycket roliga fiskar och massa annat spännande som tex. sjöstjärnor. Pappa fick även se och jaga några hajar haha. Vi tjejer i familjen han tyvärr bara se de ifrån land. Men pappa vart skit glad :)
Fick även gå på krabbjakt, och gissa vart de bor? Jo i skogen?! haha, hur sjukt är inte det?
Men att vara på den där ön var som att vara i en dröm, ett riktigt paradis. Där skulle man ju lätt kunna leva. Men jag tror också i och försig att man tröttnar på det med...

Sola och bada har vi gjort, såklart, och vi har haft så himla bra väder. Tror vi hade en eller två dagar då det var lite molningt men ändå rikigt varmt. Regna gjorde det två nätter så det gjorde inget. Och det vi har fått höra från alla som vart hemma i Sverige är att vi verkligen åkte i rättans tid då det varit som kallast i Sverige. Gör så att man njuter lite extra :)

Vi har även fått uppleva "strandracet" som vi kallade det. Folk går alltså helt seriöst upp halv 7 på morgonen för att gå ner och paxa sina solstolar nere på stranden, går upp och lägger sig och somnar om typ. Sen när man själv kommer ner kl 09 så är alla stolar upptagna och inte en ända människa där? Fyfan vad lack man blir. Så vad göra mig? Man var tvungen att nästan göra detsamma. Fast halv 7 var ju överdrivet. Brukade gå ner typ kl 8.. Men ändå. Helst sjukt.
Man vill ju gärna ligga vid havet när man är i Thailand. Nej, blir riktigt irriterad bara jag tänker på det!

Shoppingen i Khao Lak där vi var, var väl inte direkt någon höjdare. Fanns inte så mycket och mycket skit saker. Hittade fina smycken till mig och till mina vänner Hanna, Sara och Malin. De fick även fina saronger att ha på stranden i sommar. Alla fick även super fina handgjorda halsband som jag beställde och sa hur jag ville ha de. De fick lite armband och örhängen också m.m :) Kul att ge bort presenter!
Köpte inga kläder till mig men en jäkla massa  snygga smycken, sjalar och solgalsögen. Köpte även en super fin skinväska!

Hotellet var jätte mysigt och jätte fint. Poolen var också jätte fin och hela området. Ganska dött tyvärr på kvällarna. Fanns inte så mycket att göra. Men å andra sidan så var det inte någon sån resa. Utan det var mest för att koppla av och ladda om batterierna!

Resan ner tog ca 14 h och resan hem tog väl ungefär samma. Vi åkte med Thai air och eftersom de inte kör diekt till Phuket (som var närmast flygplats) så var vi tvungna att åka först till Bankok för att sedan byta flyg till Phuket. Men det var också värt det :) Tråkigare att åka hem bara och se allt snö och få frysa igen..

Men hade saknat mina vänner igen plus att jag ser fram emot att åka till Göteborg nu i helgen med Hanna och Malin. Var bra att ha något att se fram emot när man kommer hem tror jag, annars blir man nog lätt deppig. Som tur var kunde jag hänga med Malin och Hanna på lördagen när jag kom hem. Kom hem till lägenheten kl 07 på morgonen och träffade de halv 12. Lyckades i alla fall hålla mig vaken till typ halv 10. Skulle även spela match på söndagen haha. Fyfasiken vad döööd man var. Men vi vann med 2-0 och jag gjorde ett mål.

vad mer.... hm.

Mycket läskiga och konstiga djur har man sett. Ödlor verkligen överallt! Men de är ju bara fina och snälla.
En skit stor spindel på säkert en decimeter utanför vårt hotellrum.

En dag låg jag och solade vid hotellet. En halvmeter ifrån mig fanns ett träd. Jag var ensam för mamma och pappa låg nog och fick massage medans Frida gick upp på rummet för att hämta vatten. Helt plötligt hör jag lite prassel från trädet och en dunst. Vaknar till och ser att det är en ganska så stor ödla som ligger nedanför. Inte så farligt tänker jag och börjar ta kort på den och lägger mig ner för att sola igen. 1 min senare började det prassla igen, fast lite tystare den här gången. Jag sätter mig upp för att kolla vad det är. Då ser jag en orm! En halv meter ifrån mig!! Blir livrädd och springer bort såklart. Men sen får jag för mig att ta kort, typsikt mig haha. Hoppas upp på solstolen och zoomar. Fick skit bra bilder. Sen kommer Frida nära trädet och jag skriker att det är en orm där och att hon ska akta sig. Sen slingrar den sig ner och simmar ner i poolen och upp på den lilla "ön" som fanns i poolen med växter och blommor. Jag springer bort till baren och säger att det finns en orm i poolen. De tar det på allvar och jag visar bilden på ormen som jag hade tagit. De försöker hitta ormen men lyckas ej. Visar sig sen att ormen var falig och att man skulle kunna dö. Och där låg jag super nära. Fyfan!!!

Känner att jag inte orkar skriva så mycket mer. Men har varit en helt orolig resa som jag verkligen inte komma glömma. Saknar Thailand, värmen och maten något fruktansvärt mycket!!

Men nu har jag som sagt var Göteborg att se fram emot!
Bilder lägger jag upp i ett annat inlägg :)

Puuuussss

Hemma

Kommer uppdatera ikväll!!
Har varit så himmla seg och trött plus att jag har haft så mycket att göra.

Thailand

Imorgon drar jag till Thailand och kommer hem igen den 18 februari. Känns väldigt overkligt och jag tror inte att jag kommer fatta först jag kliver av flyget i Thailand alt. framme på hotellet och ska checka in! Helt oooootroligt underbart!

Har kollat prognosen nu under den kommande veckan, och det ser ut att vara 30+ varje dag! Hoppas verkligen vi har tur med vädret så man kommer hem med lite färg haha.

Ska bli väldigt spännande att smaka på den thailändska maten. Smaka skillnaden mellan "svensk thaimat" och riktigt thaimat. Längtar även till att få snorkla eftersom jag aldrig har upplevt det tidigare.
Den här resan kommer nog bli helt grym och få spendera tid med familjen i 2v.

Hotellet ligger precis vid stranden, så det är bara att vakna, käka frulle och sen ta sig ner till stranden.

Men resan dit blir lång. 10h flyg till Bankok, byta flyg till Phuket ca 1,5h och sen taxi i ca 1h. Vi åker med Thaiair, så det känns faktiskt lite lyxigt!! Det är värt den långa restiden för att komma fram till ett paradis.
Känna värmen direkt när man kliver av flyget... LOVE IT!

Taxin går kl 10 imorgon och flyget ska lyfta 13.40. Tiden kommer vara 6h+.

Vågar man testa thaimassage? Har hört att de ska vara helt brutala haha. Knäcker och vrider hela kroppen. Lite läskigt, typ går på en och allt. Ska tydligen finnas något som heter Swedish massage. Får se vad det blir!!

Kommer sakna vissa super mycket! Men jag ska sola och ha det eeextra bra för er :)

ÅÅÅÅÅH VAD UNDERBART DET KOMMER BLI!!!!!!!