Magaluf

Herregud, finns så otroligt mycket att skriva och berätta om att jag inte kommer orka med allt!
Väldigt mycket roligt har hänt och detta är nog min roligaste resa jag har varit med om :) Inte en dag har varit tråkig eller inte händelserik. Resan har varit vääldigt slitet och det har kroppen märkt eftersom alla blev sjuka båda under och efter. Jag har varit döende ett antal gånger efter resan pga min jävla hosta som aldrig vill försvinner :/
Resan var 12 dagar lång och det gick så otroligt fort. Vi hade en Magaluf dagbok som bara vi tjejer får läsa. Vi hade den för att kunna minnas alla dagar och vad som hände och vem som gjorde vad. Så sjukt rolig läsning :D
Det sämsta med resan var vädret. Vi hade väldigt mycket regn och grå/molnig himmel. Var synd eftersom man inte kunde sola så mycket som man hade hoppats på. Men det spelar ingen roll.. Kunde man sova på hotellrummet utan att få ångest för att missa solen.

Resan började ju bra.. eller? haha
Lina och Jolle fick för sig att de skulle dricka på Arlanda innan flyget. Flyget skulle gå kl 16.05. Vi satt uppe i restaurangen och klockan gick. Fatta inte vad som hände, men vissa tror jag fick för sig att man typ kunde vara där strax innan kl 16 eller något? Men i alla fall, när klockan väl var typ kvart i fyra och vi börjar göra oss i ordning för att börja gå mot gaten hör jag i högtalarna över typ hela Arlanda  bara "Cecilia Dahlberg mfl vänligen gå till gaten omgående". Då jävlar sprang vi till gaten och jag kom först fram och hör hur tjejerna som jobbar säger "det måste nog vara de som kommer springandes här...". "Jaaa det är vi" ropar jag hahah.  Men det var faktiskt kö för att gå på flyget så det var lugnt. Allt gick bra och vi landade på Mallorca. Vi hade problem (eller rättare sagt de som hade hand om transfern) med att hitta våran buss som skulle ta oss till hotellet, men det löste sig också, men det tog sin lilla tid :)

Vi kom fram till Hotellet och vi inser ganska så snabbt att vi bor på den brittiska delen av Magaluf. Var tamefan britter överallt runt om oss.

Vi hade två dubbelrum med en extra säng insatt. Så det var ganska trångt med det löste sig.
Jag sov med Maj och Malin. I det andra rummet sov Lina, Sosso och Jolle :)

En dag så kom det en kock och lagade en riktigt spansk paella vid våran hotellpool. Var alla slags skaldjur man kan tänka sig, just det som jag älskar. Och det var så otroligt gott. Kunde inte sluta äta och tog mina två kompisars skaldjur också haha. Jag fick vara en liten sopptunna!

Första kvällen så körde alla all in såklart. Vi kom inte ut först halv 4 på morgonen. Sen så skulle vi försöka hitta Grabbarna Grus nattklubb och det gick ju sådär första kvällen. Förstår inte hur det kunde ta så lång tid, men alla var ju inte så nyktra heller haha. Vi kom fram typ kl 5 och då kändes det lite onödigt att betala inträde för 1h. Men några tjejer gick in. Inte jag dock, mådde ganska dåligt och var trött efter resandet. Så jag och några till gick hem och sov någon timme.

Vi kom ju på onsdagen och på fredagen kom Stina, Emma, Natta och Pumba.
På lördagen kom killgänget plus en tjej som bestod utav Fredrik, Bergman, Putte, Micke, Kevin, Bobbo, Mackan och Nicole. De hade träffat två tjejer på flyget ner som hette Sara och Sara.

Så när alla vi var tillsammans var vi 20 personer. Snacka om att äga hela Magaluf ;)

Vi hängde varje kväll på Grabbarna Grus original (förarställe) typ från kl 01-04 då de stängde. Vi drack en jävla massa goda drinkar där. Vi var verkligen stammisar på det stället. Åååh saknar verkligen de och deras drinkar!
Men efter stägning gick vi vidare till bargatan för att festa vidare. Klubbarna stängde kl  06. Vi körde alltid tills stägning och sen var det oftast någon efterfest. Inte alltid att alla följde med men några blev det :)
Så kul med Magaluf är att alla är typ som vänner haha. Man kan börja snacka med vem som helst utan att det verkar konstigt. En massa snygga killar fanns det, mycket ögongodis!
Vi hänge såklart mest på Grabbarna Grus Beach Club och sen på andra plats kom The Office. GG var en svensk klubb och bara med en massa skandinavier medans TO är en brittisk klubb.

Vi har några Maggan låtar som alltid spelades varje kväll och som kommer betyda mycker för oss. Varje gång de spelades så blev vi helt till oss haha. Ååååh så mycket minnen och känslor. Låtarna kommer också i ett inlägg senare.

Har aldrig i hela mitt liv, inte så konstigt iof, druckigt så här mycket alkohol och ätit så otroligt mycket onyttigt. Får lite ångest nu bara jag tänker på det. Supit i 11-12 dagar i rad och typ inte ätit något nyttigt alls.
Fyfan, måste verkligen tänka på vad jag äter nu eftersom man känner sig så fet nu haha.
Sa till alla innan att det inte finns någon chans att jag kommer dricka varje kväll.... Så gick ju det med det haha.
Men jag och Sosso var faktiskt ute och sprang en runda EN gång haha, alltid något ju :)
Skit varmt men jäkligt skönt efterråt.
Men jag intalade mig själv att "va fan, man lever ju bara en gång".

En kväll var vi och såg på Basshunter som uppträdde och en kväll var också Sean Banan på GG haha. Inte direkt mina favoriter, men aja :) Kul vare ändå!

Tydligen utmanar GG Originals bartenders turister på Beach Vollyboll. GG leder ganska mycket med antal vinster. Men våra killar vann faktiskt :) Var super kul att titta och heja på :)

Alla på resan blev sjuka och fick hosta. Jag tappade rösten under två nätter haha ungefär vid samma tid på natten försvann den. Skit skumt. Kunde inte få fram ett ord och var tvungen att använda teckenspråk :p

Vi nattbadade 1-2 ggr och det var riktigt skönt eftersom man vart helt svettig utav att dansa. Det var så varmt att det var jobbigt i bland. Så skönt att bara springa ner till stranden eftersom GG låg 5 m därifrån.

Som längst var jag uppe 2 dygn på raken. Har aldrig varit med om det förut. Till slut började typ mina ögon fladdra lite sa någon haha. Helt craazy. Men hur länge sov man om nätterna, om man nu gjorde det.. Typ 2-3h?
Herregud vad man har varit dum mot sin kropp och inte konstigt att man blev super sjuk efter.

Vi var ju såklart ute sista kvällen också och körde all in där med.
Transferbussen skulle gå kl 07.25 och vi kom hem runt halv 6. Så vi hade en timme på oss att fixa med det sista. Blev 30 min sömn för mig den natten. Vissa av tjejerna var fulla när vi åkte haha så kul :p

Men jag trodde helt seiöst att jag skulle dö på flyget när vi började sjunka flygplanet för landning och det blev lufttryck i flygplanet. Då trodde jag verkligen att min hjärna skulle explodera, satan vad ont det gjorde i huvud, näsa och öron. ajajaj!!

Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer, får väl uppdatera om jag kommer på något senare :)
Lite bilder får komma i inlägget efter detta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0