Vår Ruset (med bildbomb) :)

Igår sprang jag Vår Ruset med jobbet. Mitt lag bestod utav Anja, Matilda, Gabriella, Snezana och Emma.
Vi hade 5km framför oss som vi skulle klara ;) Mitt lag skulle dela ut vatten på en utav vattenstationerna.
Så när jag kom springandes förbi fick jag världens hejjaklack och stöd. ÄLSKAR MITT LAG <3.
Jag, Matilda och Anja höll ihop medans Gabriella och Snezana höll ihop någonstans längre bak hehe.
Otroligt mycket tjejer som sprang, 17000st!!
Om man är ett lag på 6 personer så får man en liten piknick "korg" med en massa godsaker från alla sponsorer.
Det var bla. rökt lax, potatissallad, bröd, philadelphia, choklad, paj, cider m.m Super gott var det!
Men vi blev inte så långvariga efter loppet eftersom det blev så fruktansvärt kallt.
Men klockan var väl strax innan kl 21 när vi började röra på oss.



























Ikväll så var det Vår Rusets andra dag, och mitt lag skulle jobba igen. Så den här gången jobbade jag istället och delade ut vatten till alla som var med. Fick börja med att fylla alla muggar med vatten. Som ni kan se på bilderna nedan. Sån otroligt skön stämning under ruset. Tror det var beräknat att det skulle vara 13000st med idag som skulle springa.
Men vilket jävla pissväder det kom. Det började att hagla och ööööösregna, så man blev ju inte direkt så jätte sugen på att jobba när man visste att man skulle stå ute. Jag hade varit så smart att jag i alla fall hade på mig ett helt regnställ med regnjacka och byxor. Som tuuuuur var så slutade det och solen dök upp :) Kom en ganska så stor skur igen lite senare, men den var kortvarig, skönt det :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0